کد مطلب:280160 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:254

اصالت مهدویت از جهت موافقت با فطرت و نوامیس و سنن عالم خلقت
خلاصه و حقیقت و محتوای مهدویت منتهی شدن سیر جوامع جهان به سوی جامعه واحد و سعادت عمومی و امنیت و رفاه و تعاون و همكاری و همبستگی همگانی و حكومت حخق و عدل جهانی و غلبه حق بر باطل. و جنود (الله) بر جنود (شیطان) و نجات مستضعفان و نابودی مستكبران و خلافت مومنان و شایستگان به رهبری یك رجل و ابرمرد الهی است كه موعود انبیاء و ادیان و دوازدهمین اوصیاء و خلفاء پیغمبر آخر الزمان است.

این محتوا،و این هدف و این پایان وعاقبت مطلوب هر فطرت و خواسته وجدان هر انسان است.

حكومت عدل و نظام الهی و قانون واحد و لو تبعیضات، و برداشته شدن مرزها و آزادی انسانها و برچیده شدن این رژیمها و نظامهای طاغوت بروز مطلوب بشر است.

كدام انسان است كه با این همه مظالم و ستمگریها موافق باشد؟ و كدام انسان است كه با صرف این بودجه های تسلیحاتی سنگین و كمرشكن كه برای حفظ رژیمها و مرزهائی است كه در اثر تقسیم دنیا به مناطق سلطه و نفوذ طاغوتها و



[ صفحه 24]



حزبها و گروه های طاغوتی برقرار شده است موافق باشد، كدام انسان است كه تقسیم ملل دنیا را به غالب و مغلوب و سلطه گر و زیر سلطه و استضعاف گر و استضعاف شده و پیشرفته و عقب مانده وجدانا قبول داشته باشد.

چرا دسترنج مردم ضعیف و كارگر و كشاورز باید به مصرف تجملات و نگهداری كاخهای مثل كاخ الیزه و كاخ سفید و كاخ بوكینگهام و كاخ كرملین و هزارها كاخ دیگر برسد در حالی كه صدها میلیون بشر از حداقل زندگی و خوراك و پوشاك و مسكن عادی محروم باشند؟

این كشور گشائیها و این توسعه طلبیها كه نمونه اش توسعه طلبیهای بی حد و حصر آمریكا و شوروی است تا كی باید ادامه پیدا كند؟ این انسانهای محروم كه در جمهوری های شوروی خصوص جمهوریهای آسیائی آن حق نفس كشیدن ندارند و صدایشان و نظرشان در هیچ كجای دنیا منعكس نیست، در حزب كمونیست شوروی هضم شده و از حق اندیشیدن ساده محروم هستند مگر انسان نیستند؟

این آوارگان فلسطین و این مسلمانانی كه در فلسطین و غزه و سواحل رود اردن و جنوب لبنان زندگی می كنند طبق چه قانون فطرت پسند باید مورد این همه جنایات وحشیانه حكومت دست نشانده و تحمیلی اسرائیل قرار بگیرند؟ و این پشتیبانی بی دریغ آمریكا از این همه ظلم و شرارت و قتل عام



[ صفحه 25]



كوچك و بزرگ و زن و مرد چه توجیهی غیر از ماهیت صهیونیسیتی حكومت آمریكا دارد؟

این مردم مسلمان و محروم عربستان و حرمین شریعین با این ثروت سرشار و خدادادی كه دارند كه می تواند پرجمعیت ترین و وسیع ترین كشورهای دنیا را آباد و مترقی و بی نیاز سازد چرا باید در فقر و عقب ماندگی باقی بمانند، و شاهزادگان سعودی و رژیم كثیف وهابی اموال ملی آنها را به یغما برده و در بانكهای خارجی و در اختیار بیگانگان و استعمار آمریكا بگذارند و آنچه را هم به صورت ظاهر به مصارف حكومت و نگاهداری نظام وهابی سعودی می رسانند درحقیقت در شكل معامله اسلحه و غیره به آمریكا برگردانند و بدتر از همه اینكه این روشهای ضداسلامی خود را پای اسلام قلمداد كرده و حكومت خودرا كه برخلاف مبانی حكومتی اسلامی است شرعی و اسلام معرفی می نمایند.

چرا كارگر و كشاورز در رژیم سرمایه داری و سوسیالیستی محكوم به استضعاف است در آن رژیم در استضعاف راكفلرها و هاریمنها و اناسیس ها و در این رژیم در استضعاف سازمانهای كارگری وكشاورزی و حزب.

فطرت بشر همه اینها را محكوم می كند و ندا و نهضتی را كه بخواهد به این نظامها پایان دهد و پیامبرگونه و علی وار زمام امور را به دست بگیرد تایید می نماید.



[ صفحه 26]



اگر حكومت جهانی و واحد خواست به سر نبود، و اگر این رژیمها و موضع گیریهاشان در برابر یكدیگر بر وجدان مردم تحمیل نبود سازمان ملل و اندیشه حكومت جهانی و ارتش واحد و قانون واحد به بشر عرضه نمی شد تا كی سربازان یك حكومت برای دفاع از یك رژیم در برابر حمله رژیم دیگر خونشان ریخته شود هویت مثلا نظام اردن و حكومتهای بزرگ و كوچكی نظیر آن و ارتششان و قوایشان جز حفظ فرمانروائی شخصی مثل ملك حسین یا دیگران چیست آن خونی كه در راه حفظ سلطه ی ملك حسین یا انورسادات یا قذافی یا صدام حسین یا امیر كویت و بحرین و سائر شیوخ ریخته شود در راه چیزی و كسی كه ریخته نمی شود در راه اسلام و خدا است.

آن جانبازی و آن خونریزی و آن جنگ و دفاعی را فطرت بشر تایید می كند كه برای اعلاء كلمه الله و سعادت انسان و پاسداری از حقوق انسان و فی سبیل الله باشد همان كه اسلام كه دین فطرت است و كتاب اسلام آن را چنین تفسیر و معرفی می نماید.

الذین آمنوا یقاتلون فی سبیل الله و الذین كفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت

در راه طاغوت در راه استقرار دیكتاتوری پهلوی ها و آتاتوركها و هیتلرها و كارترها و استالینها جنگ كردن جنگ با فطرت انسانیت است و اصولا نه فقط فطرت بشر با این مظاهر



[ صفحه 27]



نفرت انگیز موافب نیست طبع جهان نیز مطابقت ندارد و عكس العملهای آن یا به اصطلاح آثار وضعی این اعمال و نابرابریها سلب بركات و خیرات است.

پایان یافتن سلطه بشر بر بشر و برقرار شدن حكومت عدل و نظام الهی و لغو این تبعیضات وبرداشتن این مرزها همه مطلوب بشر است، و این سازمان ملل مصنوعی و آلت دست ابرقدرتها هم مجاز آن حقیقت است اگر عدل نباشد و اگر میل فطری بشر به عدل و امنیت و قانون و سازمانها ی احقاق حقوق نباشد زورمندان و تجاوزگران و سلطه جویان ناچار نمی شدند كه مقاصد سوء خود را در زیر پوشش عدل و صلح و همزیستی مسالمت آمیز، و حسن همجواری و حفظ امنیت، و غیره به مردم عرضه كنند و نیازی به اینكه به ظلم و باطل لباس عدل و حق بپوشانند نداشتند ولی چون فطرت بشر حق و عدل را می خواهد و از باطل و ظلم نفرت دارد اینان با اسمهای بی مسمی مردم را فریب می دهند و حاصل آنكه به قول شاعر «این دروغ از راست می گیرد فروغ»

بنابراین اجماع ملل و امم بر اینكه پایان جهان سعادت عمومی است و در دنبال این تاریكیها روشنائی است و مقاومت در برابر حق سرانجامش شكست و نابودی است. این اصل است، اصل فطری است و اصلی است كه با سنت جهان و حركت عالم و یا بنیاد جهان كه برحق است موافق است.



[ صفحه 28]



خدا می فرماید كه

«و ما جعلنا السموات و الارض و ما بینهما الا بالحق»

باید حق بیاید و جهان را سراسر بگیرد و باطل از بین برود و معنی (قل جاء الحق و رهق الباطل ان الباطل كان رهوقا) در همه جا و همه رشته ها آشكار شود.

در قرآن مجید در آیات متعدد به این قانون خلل ناپذیر تصریح شده است و آخرین سخنی كه در اینجا متذكر می شویم این است كه جهان و جوامع بشری در حركات مختلف خود وتحولاتی كه به وجود می آید مراحلی را پشت سر می گذارد و از تخلیص ها و تصفیه های گوناگون عبور می كند، تا به تصفیه نهائی كه به وسیله حضرت مهدی آل محمد علیهم السلام انجام می شود برسد در این تصفیه ها و تخلیص ها به تدریج آنچه باید ساقط شود شناخته می شود نظامهائی كه باید منحل گردد و روشهائی كه باید ترك شود همه شناسائی می شوند آنچه مضر است همه مانند كفها و علفهای خشك و هرزه ای كه روی آبهای سیل آسا كه در اثر باریدن باران جاری می شود ظاهر می گردند از میان می روند و سودبخش نمی شود.

جوامع بشری همه برای پذیرفتن یك تصفیه دامنه دار آماده می گردد و همین كه منادی عدل و مبشر ظهور حضرت مهدی علیه السلام شروع آن تحول بزرگ را اعلام كند جز معاندین و آنانكه در این تحول باید تصفیه شوند همه خود را برای انجام



[ صفحه 29]



آن آماده می سازند و از آن استقبال می نمایند.

ذلك بان الله هو الحق و ان مایدعون من دونه الباطل و ان الله هو العلی الكبیر»



[ صفحه 31]